پله برقی
- بازدید: 16088
پله برقی
طراحی، فروش و نصب انواع پله برقی | الماس آسانسور
تاریخچه استفاده از پله برقی در ایران
پله برقی برای حمل و نقل مردم از یک طبقه به طبقه دیگر استفاده می شود. پله برقی ها به طور معمول در مکانهای دیدنی، مراکز خرید، ایستگاههای قطار زیرزمینی و فرودگاهها استفاده می شوند. پله برقی جایگزینی ست برای راه پله ها، آسانسورها و پیاده روهای متحرک که عمدتا در فرودگاه ها دیده می شوند.
متاسفانه تاریخ دقیقی از ورود اولین پله برقی به ایران در اختیار نمی باشد. اولین گزارشات ثبت شده گواه بهره برداری از پله برقی در فروشگاه های فردوسی تهران و در سال 1338 می باشد فروشگاه فردوسی از اولین فروشگاههای مدرن میباشد که توسط شرکت های آلمانی در ایران راه اندازی گردید.
پله برقی نصب شده در فروشگاه فردوسی ساخت شرکت آلمانی بوده است .
پله برقی های فروشگاه بزرگ ایران و فروشگاه قدس که در اوایل سال 1350 راه اندازی گردیدند نیز محصول کمپانی اوتیس بودند. در سالهای قبل از انقلاب اسلامی سه شرکت خارجی آلمانی .اوتیس، وشیندلر بیشترین سهم بازار ایران دراختیار داشتند
پس از جنگ تحمیلی و آغاز بازسازی خرابی های جنگ، صنعت پله برقی به مانند آسانسور رونقی دوباره یافت.
استفاده فراگیر از پله برقی ها، با افتتاح فروشگاههای زنجیره ای شهروند خط یک متروی تهران و فرودگاه بین الملی امام خمینی آغاز گردید. استفاده از پله برقی بروی پل های عابر نیز به سال 1382 بر می گردد. استفاده از پیاده روهای متحرک نیز با آغاز به کار فروشگاههای زنجیره ای هایپراستار در تهران آغاز گردید. سپس ترمینال مسافربری فرودگاه بین المللی امام خمینی و ایستگاه راه آهن تهران نسبت به نصب و بهره برداری از پیاده روهای متحرک اقدام نمودند.
امروزه در ایران پله برقی به عنوان یکی از المانهای مهم در جابجایی مسافر در مجتمع های تجاری، مراکزخرید، اماکن عمومی و ترانزیت محسوب می گردد.
کاربردهای پله برقی
با توجه به گسترش ساختمان های بلند در شهرها، استفاده از آسانسور و پله برقی افزایش پیدا کرده است.
حتما همه شما تا به حال از پله برقی استفاده کردهاید.
پله برقی گونهای نقاله جابجایی است که برای جابجا کردن افراد بهکار میرود. پله برقی از پلههای به هم پیوستهای تشکیل شده که به حالت افقی میمانند و برای بالا و پایین بردن افراد استفاده میشود.
پله برقی یک چرخه تکرارشونده از پلههای در گردش است، که در آن پلههای بازگشتی در زیر پلههای بالایی پنهان شدهاند. وزن پلههای پنهان با وزن پلههای آشکار موازنه و برابری میکند، بنابراین موتور پله برقی بایستی تنها وزن افراد روی پله برقی را (که در حال بالا یا پایین رفتن هستند) تحمل کند.
پله های برقی از نظر کاربردی به ۳دسته semi out door -indoor- out door تقسیم میگردد که به ترتیب در محیط آزاد (بیرون از ساختمان) ، محیط بسته (داخل ساختمان) و نیمه بسته (پل های عابر پیاده) استفاده می گردند. پله های مکانهای عمومی به صورت heavy duty طراحی می گردد که همان پله های معمولی تقویت شده میباشند که برای کار در شرایط دشوار طراحی می گردند. پله های برقی معمولا در دو زاویه ۳۰و ۳۵ درجه طراحی میگردند البته در مکانهای مسطح ۰ تا ۱۲ درجه هم تولید میگردد که به آنها راهروی متحرک یا auto walk می گویند. مزایای زیادی برای پلههای برقی میتوان برشمرد. با وجود اشغال فضایی تقریبا همسان با پلکان معمولی، یک پله برقی میتواند شمار زیادی از افراد را جابجا کند. در صورت رعایت قانون باز گذاشتن سمت چپ برای راهروندگان در پله برقی، این پلهها میتوانند جابجایی بسیار سریع افراد را میسر کنند. قیمت پله های برقی نسبت به ارتفاع کف تا کف جابجایی تعیین می گردد.
پله برقی در مکانهای مختلف نظیر فروشگاه ها، مراکز تجاری ، پایانه های مسافربری ، فرودگاهها ، هتلها ، مراکز خرید ، ساختمان های عمومی و غیره نصب می شود و برای جابجایی ظرفیت بالایی از مسافران به بالا یا پایین مورد استفاده قرار گرفته و امکان جابجایی راحت در طبقات را به افراد می دهد.
پله های برقی معمولا در مکانهایی که امکان نصب آسانسور وجود ندارد، نصب شده و قابلیت نصب در همان فضای فیزیکی راه پله را دارند.
پله برقی برخلاف آسانسور فاصله انتظار ندارد و قابلیت حمل و نقل تعداد افراد بیشتری را در مقایسه با آسانسور دارا می باشد.
این دستگاه توسط شخصی بنام چارلز دی سیبرگ اختراع شده و از آن زمان تاکنون هنوز طراحی آن تغییر چندانی نکرده است.
استفاده از پله برقی می تواند باعث بروز حوادث فراوانی شود، درهمین راستا امروزه تجهیزات ایمنی مختلفی به آنها اضافه شده که با استفاده از آنها میتوان تا حدودی این حوادث را کاهش داد. به عنوان مثال با قرار دادن دکمه توقف اضطراری روی پله برقی، زمان بروز حوادث، میتوان توسط این دکمه دستگاه را متوقف کرد.
امروزه در این دستگاه برای استفاده بهینه از برق، سنسورهای حرکتی و وزنی قرار داده اند تا زمانی که از آنها استفاده نمی شود با سرعت کمتر حرکت کنند و بلافاصله زمانی که مورد استفاده قرار می گیرند شروع به حرکت با سرعت استاندارد خود نمایند.
بهترین مزایای پله برقی در دنیای مدرن امروز:
- جابجایی مردم
ویژگی اصلی پله برقی این توانایی است که می تواند تعداد زیادی از مردم را به طور همزمان از یک نقطه به نقطه دیگر جا به جا کند ، برخی از پله برقی ها ، مانند پله برقی های متروی لندن ، به طور ویژه برای مسافت های طولانی تر طراحی شده اند. وقتی یک جفت پله برقی در کنار یکدیگر مستقر می شوند ، افراد هم زمان می توانند هم به سمت بالا و هم به سمت پایین حرکت کنند. این یک مزیت نسبت به آسانسور است ، که فقط می تواند همزمان یک بار افراد را با ظرفیت بسیار کمتری جابجا کند.
- راحتی
پله برقی هنگام روشن شدن ، افراد را به طور توماتیک جابه جا می کند ، در حالی که افراد به راحتی در جای خود ساکن هستند. به این ترتیب ،استفاده از پله برقی به تحرک جسمی کمتری نیاز دارد. افرادی که هنگام راه رفتن درد یا دشواری را تجربه می کنند ، می توانند مسافت طولانی تر را با سهولت و با یک راحتی نسبی
طی کنند. پله برقی ها دارای فضای زیادی هستند، خصوصاً در مقایسه با آسانسورها و یا راه پله های باریک تر که ممکن است افراد در آنها با هم برخورد فیزیکی داشته باشند.
- کارایی
هدف از ساخت پله برقی، حمل و نقل افراد است. پله برقی این وظیفه را به نحو احسن انجام می دهد. به طور مثال، در مقایسه با پله افراد میتوانند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی بین بسیاری از طبقات ساختمان تردد داشته باشند. از آنجا که پله برقی دارای پله های زیادی است، به گروه بزرگی از افراد اجازه می دهد تا بلافاصله سوار شوند و به انتظارهای طولانی مشابه آسانسورها نیازی ندارند.
- راهنما
پله برقی زمانی موثر است که به عنوان یک راهنمای مسیر استفاده شود. در یک مکان با سیستم حمل و نقل پیچیده، مانند متروهای مرکز شهری، مخصوصا در جاهای شلوغ باید با کنترل جمعیت، ازدحام را کاهش داد و از منتظر نگه داشتن افراد جلوگیری کرد. پله برقی در حفظ حرکت افراد از یک نقطه به نقطه دیگر کاملا کارآمد است. هنگامی که پله برقی در موزه یا ساختمان های تجاری و توریستی استفاده می شود، بازدیدکنندگان به راحتی میتوانند به تمام نمایشگاه ها و یا سایر مکان های دیدنی دسترسی پیدا کنند.
- سرعت قابل تنظیم
به عنوان بخشی از توانایی خود در کاهش و کنترل ازدحام جمعیت، پله برقی این مزیت را دارد که میتواند با توجه به جمعیت، سرعت خود را تنظیم کند. به عنوان مثال در موقعیت های شلوغ، پله برقی به طور اتوماتیک حرکتی آهسته پیدا میکند و به این صورت از ازدحام مسافران در یک نقطه خاص جلوگیری می کند. پله برقی همچنین می تواند در زمان عدم استفاده از آن انرژی خود را ذخیره کند. در این مواقع پله برقی در حالت خاموش قرار می گیرد و به یک راه پله تبدیل می شود.
برای اینکه یک پله برقی به طور موثر وظایف خود را انجام دهد، باید اطمینان حاصل کنید که آن را از یک تولید کننده با تجربه خریداری می کنید که بهترین محصولات را به شما ارائه می دهد.
قیمت پله برقی الماس آسانسور
پله های برقی انواع مختلفی دارند که هر کدام جهت نصب در مکان های مختلف طراحی و ساخته می شوند. برخی از پله های برقی از خارج از کشور وارد شده و قیمت بالاتری دارند، برخی هم تولید داخل کشور هستند و از قیمت مناسب تری برخوردارند.
جهت اخذ مشاوره در امور خرید و فروش و نصب انواع پله برقی با شرکت آسانسور و پله برقی الماس آسانسور در ارتباط باشید.
این مجموعه دارای سوابق طولانی در امر طراحی، ساخت، فروش، تامین انواع قطعات، نصب، سرویس و نگهداری و ارتقا سیستم پله برقی و آسانسور میباشد.
دانلود و مشاهده نمونه نقشه پله برقی
نصب پله برقی الماس آسانسور
قبل از ساخت پله برقی باید موارد زیادی از جمله محل نصب، عوامل فیزیکی، الگوی ترافیکی و غیره مدنظر قرار داده شود و متناسب با آن طرح اصلی آماده شود.
پس از تکمیل طراحی، سازندگان پله برقی با استفاده از اطلاعات موجود در بخش طراحی، اقدام به ساخت پله برقی مورد سفارش مشتری می نمایند و بعد از آن با بررسی محل قرار گیری پله برقی، سازه در محل نصب میشود.
قطعات پله برقی به همراه اصطلاحات پله برقی
۱- ارتفاع پله برقی
عبارت است از میزان جابجایی عمودی که توسط پله برقی انجام گیرد. به زبان ساده تر ارتفاع دو تراز طبقاتی که پله برقی بین آن طبقات مسافرین را جابجا می نماید .
۲- طول افقی پله برقی
عبارت است از فاصله افقی بین نشیمنگاههای بالا و پایین، که براساس ارتفاع بالابری و زاویه شیب توسط سازندگان محاسبه می گردد.
۳- طول مفید پله برقی
طول مسیری که مسافر برروی پله برقی سوار شده و حرکت می نماید.
۴- سرعت
سرعت پله برقی بین ۰.۵ الی ۰.۷۵ متر بر ثانیه می باشد.
۵- شیب پله برقی
زاویه ای که استپ یا تسمه نسبت به سطح افق می سازد.
طبق استاندارد در صورتی که ارتفاع پله برقی بیش از ۶ متر باشد و یا سرعت پله برقی بیش از ۰.۵ متر بر ثانیه باشد شیب آن نمی تواند از ۳۰ درجه بیشتر باشد.
۶- عرض پله برقی
پله برقی ها معمولا با عرض استپ ۶۰ ، ۸۰ و ۱۰۰ سانتی متر ساخته می شوند . در پله برقی
های با عرض ۶۰ سنتی متر برروی هر استپ فقط یک نفر جا می گیرد. اما در پله های برقی با عرض ۸۰ سانتی متر یک نفر با یک بچه امکان ایستادن دارند، و در پله های با عرض ۱ متر دو نفر به راحتی می توانند در کنار هم بایستند.
۷- استپ
به هر یک از پله های پله برقی می گویند که از اصلی ترین اجزا پله برقی محسوب می شود.
۸- پالت (pallet)
در پیاده روهای متحرک بجای استپ از پلیت های عاجداری استفاده می شود که به آنها پالت می گویند.
۹- شانه و کامپلیت
در قسمت بالا و پایین پله برقی در محلی که استپ های افقی پس از طی مسیر به داخل پله برقی هدایت می شوند، موانع ثابت و دندانه داری نصب شده است تا ضمن سهولت در خروج مسافرین مانع ورود جسم خارجی و یا اعضای بدن به داخل پله برقی گردد. به قطعات یاد شده شانه گفته شده و به محلی که شانه ها برروی آن نصب می گردند کامپلیت گویند.
۱۰- دستگیره یا هندریل
به منظور ایجاد تعادل و تسهیل حرکت مسافرین برروی پله برقی و پیاده روهای متحرک نوارهای متحرکی بر روی نرده های کناری پله برقی نصب می گردد که به آن هندریل می گویند. هندریل حرکت خود را از سیستم محرکه پله برقی گرفته و سرعتی برابر با سرعت استپ دارد.
۱۱- نرده پله برقی یا بالستریت (Balustrades)
به منظور جدا نمودن مسیر حرکت مسافرین بر روی پله برقی ، ایجادایمنی و جلوگیری از سقوط از روی پله برقی ،نرده هایی با طرحهای مختلف در کناره های مسیر حرکت مسافرین تعبیه می شود. درضمن هندریل ها بر روی نرده نصب می گردد.
۱۲- اسکرت (Skirting panels)
صفحاتی که در دو طرف پله برقی در مجاورت مسیر حرکت استپ ها قرار دارند ، اسکرت نامیده می شوند.
۱۳- دک داخلی (inner deck)
دک به معنای عرشه می باشد دک داخلی به صفحات اتصال دهنده اسکرت ها و بالستریت ها گفته می شود.این صفحات امکان دسترسی به هندریل و مسیر عبور آنرا فراهم می نمایند.
۱۴- دک خارجی (outer deck)
دک خارجی به صفحات اتصال دهنده بالستریت ها به کلدینگهای کناری اطلاق می گردد.
۱۵- درب محافظ ایستگاههای بالا وپایین
فضای ایستگاههای بالا و پایین پله برقی توسط صفحات محافظی پوشیده میشوند که علاوه بر ایجاد ایمنی تردد از روی چاله های پله برقی وظایفی از قبیل ممانعت از خروج صدای تجهیزات موتورخانه را در زمان حرکت و نیز جلوگیری از دسترسی افراد متفرقه به تجهیزات داخلی را دارا می باشد.
پله برقی ها بیشترین ظرفیت جابهجایی عمودی را در بین دستگاه های مشابه نظیر آسانسور دارا میباشند. استفاده از این وسیله در اماکن عمومی مترو ها، پایانههای مسافری، فروشگاه ها و مرکز تجاری مزیت های رقابتی و ارزش افزوده بسیاری را به دنبال دارد. در مرکز تجاری میتوان هدایت جمعیت به سمت طبقات بالاتر یا پایینتر از همکف را در دو حالت با پله برقی و بدون پله برقی به راحتی مقایسه نمود.
بسیاری از طبقات بالایی مرکز تجاری در ایران به دلیل عدم وجود پله برقی با تردد بسیار کمتری مواجه هستند و به همان نسبت رونق کسب و کار در آنها بسیار کمتر میباشد. امروزه حتی در فروشگاه های کوچک دو طبقه برای انتقال مشتریان به طبقه بالاتر از پله برقی استفاده میشود. هر چند قیمت اولیه پله برقی بالا به نظر میرسد؛ اما در مقایسه با منافع بسیار زیاد و طولانی مدت آن، به شدت اقتصادی است.
آنچه در این مقاله آمده است؛ نگاهی گذرا به اصول اولیهای است که طراحان باید در بدو امر طراحی و انتخاب پله برقی بدان توجه نمایند. استفاده از پله برقی ارزانترین روش جابهجایی افراد بین دو سطح متفاوت میباشد. مناسب ترین شیوه برای جابهجایی مسافران، حرکت پله برقی در یک جهت میباشد. اگر چه میتوان هنگام استفاده، حرکت در هر دو جهت را برای آن تعریف نمود. · پله برقیهایی آسانتر مورد استفاده مسافرین قرار میگیرند که بتوانند مسافر را به پایین (مکان آغازین) برگردانند.
عرض پله برقی
پله برقیها معمولاً در سه اندازه 600 mm و 800 mm و 1000 mm از نظر عرض پله ساخته میشوند.
پیادهروها و رمپها نیز معمولاً با عرض های 100 mm، 1200 mmو 1400 mmارائه میشوند.
در پله برقیهای با عرض 600 mm روی هر پله فقط یک نفر جا میگیرد، اما در پلههای با عرض 800 mm در صورتی که یک نفر روی پله ایستاده باشد ؛ نفر پشت سر میتواند از او عبور کند ؛ یا دو نفر چسبیده به هم کنار هم جای گیرند. معمولاً بیشترین سفارش مربوط به پلههای با عرض 800 mm هستند.
در پلهبرقیها، پیادهروهای متحرک و رمپ های با عرض پله 1000 mm، دو نفر به راحتی روی هر پله جا میگیرند. اما در مرکز تجاری شلوغ، فرودگاهها و پایانههای مسافری که از پیاده رو متحرک و رمــپ استفاده میکنند؛ سعــی میشود که از حداکثــر عرض پله یعنی 1400 mm استفاده شود که علاوه بر امکان حرکت چرخهای دستی، افراد کناری براحتی میتوانند عبور کنند.
ظرفیت واقعی
جابهجایی ظرفیت جابهجایی پلهبرقی از فرمول زیر محاسبه میشود :
ظرفیتی که طبق فرمول در هر ساعت جابهجا میشود =
تعداد نفرات با توجه به عرض پله = P
سرعت(سرعت معمول پله برقی ها 0.4 و 0.5 متر بر ثانیه می باشد)= V
عمق پله(معمولا 0.4 متر می باشد) = t
تعداد در ساعت = 3600
اما مقایسه ظـرفیت واقعی جابهجایی مسـافران در پلهبرقی با ظرفیت جابهجایی محاسـبه شده مطابق با تصویر (3) این واقعیـت را مینمایاند که هر چه سرعت حرکت پلهبرقی بیشتر میشود فاصله بین ظرفیت جابهجایی واقـعی و محاسبه شده نیز بیشـتر است.
این امر به دلیل رفتار مسافران - که عمدتاً ناشی از ترس سقوط میباشد- در هنگام پیاده و سوار شدن پلهبرقی میباشد. به همین دلیل ترجیح داده میشود که سرعت حرکت پلهبرقی از 0.7 متر بر ثانیه تجاوز نکند، هرچند که تا سرعت 0.9 متر بر ثانیه نیز مجاز میباشد.
شیب پلهبرقی
بر طبق استاندارد EN115 زاویه شیب پلهبرقی در صورتی که ارتفاع پلهبرقی (فاصله کف تا کف دو طبقه متوالی) کمتر از 6 متر باشد، نمیتواند بیش از °35 باشد.
این در حالی است که اکثر شرکتهای سازنده پلهبرقی ها را فقط با دو زاویه °30 و °35 میسازند.
تعداد پلههای افقی
تعداد پلههای افقی در قسمت بالای پلهبرقی و پایین آن که مسطح میباشد 2 پله یا 3 پله میباشد. هر چه تعداد پلههای افقی بیشتر باشد، پیاده و سوار شدن افراد با سهولت بیشتری انجام میشود. در اماکن عمومی نظیر مترو ها و ایستگاههای مسافری توصیه میشود که تعداد پلههای افقی 3 پله انتخاب شود.
اخیراً متروی سنگاپور پلهبرقیهایی با تعداد 4 پله افقی به صورت ویژه به یکی از سازندگان معتبر سفارش داده است تا مسافران فرصت بیشتری برای حفظ تعادل و سهولت در سوار و پیاده شدن داشته باشند.
در صورتی که زاویه شیب پلهبرقی 30 درجه باشد از 3 پله افقی استفاده میشود.
بدیهی است طراحان طول پلهبرقی را متناسب با تعداد پلههای افقی در نظر خواهند گرفت.
روشهای مختلف چیدمان
- چیدمان پلهبرقی در چند طبقه به روش تکی
عملیترین روش جابهجایی مسافر بین سه سطح متفاوت میباشد. در چیدمان تکی مسافرین باید برای رسیدن به پله بعدی مسیر کوتاهی را طی نمایند. به لحاظ استراتژیک این مسـیر کوتاه میتواند از طریق ایجاد انگیزه برای خریدار منجر به فروش بیشتر گردد.
این نوع آرایش بیشتر برای مکانهایی مناسب است که جریان حرکت افراد به یک سـمت باشد. به عـنوان مثال در مرکز تجـاری حرکت مسافران به سمت بالا توسط پلهبرقیهایی که در یک سـمت ساختمان هستند و حرکت مسافران به سمت پایین توسط پلهبرقیهایی که در سمت دیگر ساختمان هستند ؛ انجام میگیرد.
از آنجا که حرکت مسافرین در طول ساختمان دچار وقفه میشود، روی هم رفـته زمان حرکت برای رسیدن به طبقات بالاتر افزایش مییابد. پلهبرقیهایی آسانتر مورد استفاده مسـافرین قرار میگیرند که از نظر چـیدمان بتوانند مسافر را با طی کوتاهترین مسـافت به پایین ( مکان آغازین) برگردانند.
- چیدمان پلهبرقی در چند طبقه به روش ضربدری
این چیدمان متوالی به مسافرین این امکان را میدهد تا سریعترین حرکت را بین دو طبقه یا بیشتر داشته باشند. این وضعیت به خصوص برای ساختمانهای اداری، خدماتی و فروشگاههای بزرگ مناسب میباشد. معمولترین نوع چیدمان پلهبرقیها به روش ضربدری میباشد.حرکت مسافرین به سمت بالا و پایین از تراکم جمعیت در پاگرد پلهبرقیها جلوگیری میکند.
- چیدمان پلهبرقی در چند طبقه به روش موازی
در صورتی که طراحی ساختمان اجازه دهد و فضای پاگرد کافی بین پلهبرقیها در دو طبقه متوالی موجود باشد این نوع چیدمان سریـعترین زمان رسیدن به طبـقات بالاتر میباشد. معمولاً در ساختمانهایی که طـول آنها زیاد میباشد؛ از این روش استفاده میشود.
پاگرد جلوی پلهبرقی
اصولاً پاگرد جلوی پلهبرقیها باید به گونهای طراحی شود که از ازدحام و اغتشاش جمعیت جلوگیری شده و پیاده و سوار شدن مسافران با ایمنی و آرامش کامل صورت گیرد.
بر اساس استاندارد EN115 فضای گردش مسافران در ورودی و خروجی پلهبرقی باید از ضوابط زیر پیروی کند:
در صـورتی که فاصـله دیـوار روبهروی پلهبرقی تا انتهای آخـرین پله افقی 2000 mm باشد؛ عرض پاگرد باید حداقل دو برابر فاصله بین مرکز دستگیرههای پلهبرقی باشد.
در صورتی که فاصله دیوار روبهروی پلهبرقی تا انتهای آخرین پله افقی حداقل mm 2500 باشد ؛ عرض پاگرد میتواند حداقل برابر با فاصله بین مرکز دستگیرههای پلهبرقی باشد.
در پلهبرقیهای کنار هم که دیوار مقابل آنها 2000 mm از آخرین پله افقی فاصله دارد عرض پاگرد همانند پلهبرقی تکی میباشد. با این تفاوت که فضای مشترک بین این دو اندازه موجب صرفه جویی در فضا میشود. (تصویر 10)
کمترین فاصله بین دستگیره و ارتفاع بالاسری
مطابق با استاندارد اروپایی EN115 کمترین فواصل بین دستگیرهها تا دیوارهها و موانع کناری و همچنین ارتفاع بالاسری باید مطابق شکل روبرو باشد.
A = 80 میلی متر یا بیشتر
B = 2100 میلی متر یا بیشتر
C = 120 میلی متر یا بیشتر
D = 2300 میلی متر یا بیشتر
E = 500 میلی متر یا بیشتر، مگر اینکه یک محافظ بین دستگیره و دیوار قرار داده شود.
جهت کسب اطلاعات بيشتر با مشاوران شركت تماس بگيريد:
09123136762 - 09120310467 - 02122224106