مشاوره آسانسور

آسانسورهای بیمارستانی

آسانسورهای بیمارستانی

آسانسور بیمارستانی ( تخت بر )

در آسانسورهای بیمارستانی، بهتر است دقت شود که دیواره ها به گونه ای انتخاب شوند که امکان تجمع آلودگی ها وجود نداشته باشد و کف و دیواره ها به راحتی قابل استریل کردن باشند.

نکاتی در مورد آسانسور بیمارستانی

- عرض درب این آسانسورها حداقل ۱۳۰ و ارتفاع آن ۲۱۰ سانتیمتر انتخاب شود.

- عرض خالص کابین حداقل ۱۴۰ و عمق خالص کابین حداقل ۲۴۰ سانتیمتر باید انتخاب شود تا تخت با یک همراه به راحتی در آن جا بگیرند. ظرفیت چنین آسانسوری ۱۶۰۰ کیلوگرم (معادل ۲۱ نفر) می باشد.

- آسانسورهای تخت بر بزرگتر به ظرفیت های ۱۸۰۰ کیلوگرم (معادل ۲۴ نفر)، ۲۰۰۰ کیلوگرم، و ۲۵۰۰ کیلوگرم، نیز وجود دارد، که در کابین علاوه بر فضای مورد نیاز برای تخت و همراه، فضایی برای حمل بعضی از تجهیزات پزشکی همراه بیمار نیز امکان پذیر است.

- آرشیتکت های ساختمان باید توجه کنند که اورهد این نوع آسانسورها به حدود ۴۶۰ سانتیمتر می رسد (در مقایسه با آسانسورهای معمولی که حدود ۳۸۰ سانتیمتر است.)

- بهتر است که کلید کنترلی “حق تقدم” برای این نوع آسانسورها در نظر گرفته شود تا در مواقع اضطراری، کارکنان و مسولین بتوانند کنترل آسانسور را در دست بگیرند.

- در این آسانسورها هم مثل آسانسورهای مسافربر بهتر است از فتوسل های پرده ای در ورودی کابین، فن برای تهویه هوای داخل کابین، و تلفن یا وسیله ایی که در صورت خرابی آسانسور امکان برقراری تماس با بیرون وجود داشته باشد، استفاده گردد.

- با توجه به امکان برخورد تخت یا برانکارد با دیواره های کابین جهت جلوگیری از آسیب دیدن دیواره ها از زهوارهای مناسب استفاده گردد. همچنین دکمه Extended door-open  بسیار مفید  و کاربردی است. در صورتی که محدودیت مسائل مالی وجود نداشته باشد، استفاده از آسانسورهای “مقاوم در مقابل زلزله” گزینه بسیار خوبی است.

- در آسانسور های بیمارستانی لازم به ذکر است از آینه در کابین آسانسور استفاده نمی شود و دلیل آن مواجه نشدن بیمار با چهره مریض گونه خود می باشد .

آسانسورهای بیمارستانی

آسانسورها در بیمارستان های مرتفع از ابزار حیاتی در جریان جابه جایی مناسب عمومی هستند و باید به طور مناسبی انتخاب و در محل صحیحی مستقر شوند. آسانسورها بجزء جابه جایی مناسب مسافرین باید بتوانند در ساختمان تخت بیمار را از طبقه ای به طبقه ای دیگر جابه جا کنند. یک طراح آسانسور کارشناس ترافیک آسانسور) باید از نحوه و طرز کار یک بیمارستان و همچنین حرکت و ارتباط بخش های آن با یکدیگر اطلاع کافی داشته بند. تعداد کارمندان و کارکنان هر سیکل کاری در شبانه روز، عبادت کنندگان را در محاسبات مورد دقت قرار دهد و نیز موقعیت بخش ها، درمانگاها را کاملا در طرح ببيند.

از دیگر مواردی که باید مد نظر قرار داد نحوه توزیع غذا، تخلیه مواد زاید، انتقال لباس های چرک و تمیز، خروج و ورود بیماران اورژانسی و حتی بارگیری وسایل به داخل بیمارستان می باشد، زیرا جدا کردن آسانسورهای تخت بیماربر از عبادت کنندگان و کارمندان مهم بوده و لذا از احتمال انتقال امراض واگیردار به بیماران و یا بالعکس جلوگیری به عمل می آید.

در قوانین جدید هر نوع ساختمانی که احتمال دارد افراد معلول با صندلی چرخدار عبور و مرور نمائید بایستی به آسانسور تخت بر مجهز گردند .

آسانسورهای بیمارستانی

آسانسور بیمارستانی، آسانسور های بیماربر و بیمارستان با توجه به نوع کاربری خاصی که دارند، از آنها جهت جابه جایی تخت های بیمارستانی استفاده میشود که ابعاد آنها بزرگ است باید همه ازنظر ابعاد کابین و هم ازنظر سیستم های موتورخانه ای دارای استانداردهای مخصوص باشند. این نوع آسانسورها باید از نظر ابعاد کابین این ظرفیت را داشته باشد که حداقل یک تخت بیمارستان  ویک پرستار در کنار آن در کابین  این آسانسور جایگزیند.

و نیز به دلیل ابعاد بزرگ و نوع  استفاده ی خاص این نوع از آسانسور ها باید استاندارد های معین و مشخصی را هم در ابعاد و هم هم در سیستم موتور خانه ای رعایت نماید .

آسانسورها در بیمارستانها دارای دو نوع کارکرد عمده هستند

  • آسانسورهای حمل بیمار که در این آسانسورها و ترولی های مواد یا وسایل جابه جا می شوند
  • آسانسورهای جابجایی کارمندان و عیادت کنندگان

این دو جریان جابه جایی نباید با یکدیگر تداخل کنند و آسانسور آنها از هم مجزا باشد زیرا به هنگام احضار آسانسور توسط کارمندان و کارکنان و یا عیادت کنندگان ممکن است برای بیمار اورژانسی که در داخل کابین در حال جابه جایی است مشکلاتی پیش آید، ضمن بیمارانی که از بیرون برای مداوا (غیر اورژانسی) به بیمارستان مراجعه می کنند جهت عدم تداخل ترافیک و مسیر تردد آنها آسانسورهای آنها باید از دیگر آسانسورها که عموما در مجموعه درمانگاهاست جداگانه باشد. انتقال بیمار در یک آسانسور باید بصورت ارام و حرکت آن در توقف و شروع به حرکت مجدد به صورت نرم بوده و شتاب گیری و تکانهای کابین (تغییرات شتاب) تا به کمترین حد خود برسد.

آسانسورهای بیمارستانی

آنالیز ترافیک اسانسورها

 زمان اوج ترافیک در بیمارستان در طول روز پراکنده است. بیشترین اوج ترافیکی معمولا در ساعت ۳ بعداز ظهر که همزمان با خروج کارمندان و تغییر تیم پزشکی و تکنسین ها و نیز مراجعه ملاقات کنندگان با بیماران می باشد. از طرفی بیشترین ساعات کاری درساعات صبح است؛ جابه جایی بیماران با تخت از بخش های بستری به درمانگاه های تخصصی است از جمله می توان عکس برداری از بیماران نام برد و یا به جابه جایی لباس های چرکی و تمیز و نیز به توزيع صبحانه اشاره کرد. عموما ساعات ۸تا ۹ صبح اوج ترافیک صبحگاهی است. برای محاسبات آسانسور در زمان اوج ترافیک معمولا به ازاء هر 3 تخت بیمار یک نفر کارمند یا عیادت کننده پیش بینی می شود و به ازاء هر ۱۰۰ نفر تخت بیمار ۴ ترولی بار یا تخت بیماربر در محاسبات منظور می گردد. در صورتی که آسانسور مسافربر – تخت بر باشد برای هر سفر کابین به سمت بالا یا پایین ۱۵ ثانیه و در مجموع ۳۰ ثانیه به زمان رفت و برگشت آسانسورها اضافه می شود.

قابل اعتماد بودن و ایمنی آسانسور بیمارستانی

با توجه به این موضوع که آسانسور بیمارستانی و موضوع جابه جا نمودن بیماران در بیمارستان از حساسیت بالایی برخوردار میباشد و حال عمومی  افرادی که در بیمارستان بستری هستند در شرایط خوبی نیست پس آسانسورهای مسافربر باید حداکثر قابل اعتماد بودن و ایمنی را رعایت نموده تا حال عمومی این بیماران در شرایط مطلوب قرار بگیرند.

شرکت الماس آسانسور با چند دهه سابقه در زمینه آسانسورهای بیمارستانی در خدمت شما می باشد .

09123136762 - 09120310467 - 02122277209 - 02122224106

تماس با ما

دفتر مرکزی : تهران - میرداماد- میدان مادر- روبروی بانک مرکزی پلاک ۱۵۵ طبقه دوم واحد۵

  • dummy09120310467 - 09123136762 - 22277209 - 22224106

دفتر کرج : كرج - فلكه اول فرديس - مجتمع اداری تجاری آيس مال - طبقه دوم

  • dummy09109198002 - 09194721975

آدرس کارخانه : احمدآباد مستوفی - کوی افسران - کوچه دوم - پلاک ۶۰

  • dummy021-22906409

  • dummy fsaelevator@gmail.com

خدمات پشتیبانی 24 ساعته : 09120310467