- بازدید: 506
آسانسورهای هیدرولیکی الماس آسانسور در منطقه لواسان
آسانسورهای هیدرولیکی در لواسان
آسانسور هیدرولیکی در ساده ترین شکل خود شامل یک سیلندر و یک پیستون است که مستقیما زیر کابین آسانسور قرار دارند روغن توسط یک موتور الکتریکی از یک مخزن پمپ می شود . این کار باعث بالا رفتن کابین آسانسور می گردد. برای پایین آمدن آسانسور، یک شیر باز می شود و به روغن درون سیلندر اجازه می دهد به سمت مخزن باز گردد.
آسانسورهایی که دارای ترافیک کم مسافر، بار و خودرو هستند برای استفاده از آسانسور های هیدرولیک مناسب می باشند ، آسانسور های هیدرولیک اغلب بهترین راه حل برای کاربردهایی که شامل بارهای بسیار بزرگ هستند، می باشند.
در اغلب موارد برای استفاده در ساختمان های تجاری مناسب به نظر می رسند ، آسانسور های هیدرولیک دراکثر موارد تنها نوع مناسب برای نصب در بسیاری از ساختمان های قدیمی تر که عموما بدون در نظر گرفتن آسانسور طراحی شده اند می باشند . حداکثر ارتفاع حرکت آن ها در عمل حدود 22 متر است و این به دلیل نیاز به قدرت بیشتر و طول پیستون می باشد . هر چه قدر که طول مسیر حرکت افزایش می یابد پیستون هایی با قطر بیشتر باید مورد استفاده قرار گیرند تا در مقابل نیروی بیشتر مقاومت نمایند.
این موضوع باعث افزایش هزینه تجهیزات می شود و استفاده از آسانسور هیدرولیک را زمانی که جایگزین قابل دسترس تری وجود داشته باشد از جذابیت کم تری برخوردار می کند . با وجود این که سرعت تا 1 متر بر ثانیه نیز تولید شده است اما عموما دارای سرعت 63/0 متر بر ثانیه می باشند .لازم به ذکر است سرعت کابین خالی به سمت بالا نباید از 8/0 از سرعت نامی بیشتر شود و حرکت به سمت پایین با کابین پر به مقدار بار نامی نباید به میزان بیش از 8/0 از سرعت نامی بیشتر باشد.
در آسانسورهای هیدرولیک به خاطر اینکه کادر وزنه وجود ندارد و سیستم جک هیدرولیکی باید تمامی کابین و مسافران را جا به جا کند نیاز به موتورهای قوی تری می باشد. در این آسانسورها یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه یک شیرالکتریکی مخصوص که اصطلاحاً پاور یونیت نامیده میشوند وظیفه تأمین فشار روغن برای جک هیدرولیک را بر عهده دارد. برای راهاندازی موتور به دلیل وجود موتورهای قوی تر در صورت استفاده از درایو یا سافت استارتر نیاز به هزینه بسیار بالاتری است پس لذا معمولاً برای شروع به کار موتور پمپ هیدرولیک از سیستم رایج ستاره - مثلث استفاده میشود. اما این موتور و فشار تنها در حرکت به سمت بالا مورد نیاز است و برای حرکت کابین به سمت پایین نیازی به روشن کردن موتور و مصرف توان نیست و تنها با بازکردن یک شیر و خالی کردن روغن جک کابین به آرامی به سمت پایین حرکت میکند. به عبارت دیگر یک سیستم هیدرولیک تنها در نیمی از مسافت حرکتی خود (تنها به سمت بالا) خود توان قابل ملاحظهای مصرف میکند و در نیمه دیگر (تنها به سمت پایین) از نیروی گرانش استفاده میکند و این موضوع مصرف برق بالاتر آن را نسبت به آسانسورهای دوسرعته را منتفی میکند.
نمونه کارهای اجرا شده آسانسورهای هیدرولیک در منطقه لواسان الماس آسانسور