- بازدید: 695
انوع آسانسورهای هیدرولیک
انوع آسانسور های هیدرولیک
انتقال نیرو به کابین در آسانسور های هیدرولیک براساس محل جانمایی و نوع قرارگیری جک به انواع مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می گردد .
سیستم هیدرولیک مستقیم
در روش مستقیم ،پیستون مستقیما به کابین متصل گردیده، لذا سرعت و مقدار حرکت جک همواره با حرکت کابین برابر می باشد .روش مستقیم ساده ترین و ایمن ترین روش استقرار جک بوده و در آسانسور های باری با ظرفیت بالا و نیز تراول کم از این روش بیشتر استفاده می گردد.
محل قرارگیری جک نسبت به کابین در روش مستقیم می توانند به دو صورت ذیل انجام پذیرد:
- سیستم هیدرولیک مستقیم مرکزی (جک زیر کابین)
درصورتی که جک مستقیما به زیر کابین متصل گردد آنرا جک زیر گویند.
مزیت های سیستم های هیدرولیک مستقیم مرکزی (جک زیر کابین)
- دارای قطعات کمتر نسبت به سیستم های غیر مستقیم
- وزن کمتر سیستم
- استفاده از حداکثری فضای چاه و اختصاص آنبه کابین آسانسور
- امکان تعبیه درب کابین بدون محدودیت مکانی (سه طرف چاه )
- سهولت نصب
- ایمنی بسیار بالا
معایب سیستم هیدرولیک مستقیم مرکزی (جک از زیر)
- نیاز به حفره چاه عمیق جهت دفن سیلندر
- بازرسی از سیلندر دارای محدودیت بوده و در مواقع نادر، ممکن است برای انجام تعمیرات از داخل چاه خارج شود.
- علت وجود سنگ و یا آب در زیر زمین احتمال بروز مشکلاتی جهت حفر چاه محتمل می باشد
- به علت تعادل ناپایدار پیستون و خطر کمانش آن ارتفاع صعود تقربیا تا 18متر محدود می باشد
- به دلیل راندمان پایین سیستم های هیدرولیکی نسبت به کششی ،نیاز به استفاده از موتور بالاتر و هزینه های اولیه بیشتر اجتناب ناپذیر می باشد.
برخی از الزامات آسانسور های هیدرولیک
الزمات محاسبه تعداد ظرفیت های جابجایی که برای آسانسور های کششی مقرر شده در آسانسور های هیدرولیک نیز الزامی است
- درصورتی که نوع سیستم به صورت مستقیم باشد باید جک دارای شیر اطمینان مخصوص باشد .درصورتی که نوع سیستم غیر مستقیم باشد علاوه بر شیر اطمینان مخصوص، تدابیر ایمنی برای پیشگیری از سقوط آسانسور در اثر پاره شدن سیم بکسل الزامی می باشد .در صورت وجود پیش از یک جک جهت جابجایی کابین باید فشار روغن همواره یکسان باشد چاه جک درصورت وجود باید در برابر نفوذ آب مقاوم باشد.
- درصورتی که پیش از جک برای جابجایی کابین بکار رود باید بنحوی به همدیگر مرتبط شود که فشار روغن آنها همواره یکسان باشد. درصورتی که آسانسور هیدرولیک از نوعی باشد که نیاز به حفر چاه جهت اسقرار جک باشد باید پیش بینی لازم جهت حفر ای چاه به عمل آید.
- چاه جک (درصورت وجود )باید نسبت به نفوذ آب مقاوم شده وبا دقت شاقولی 25میلی متر در ارتفاع 3متر اجرا گردد. ابعاد و نحوه اجرای چاه جک و یا سازه های مختلف اطراف چاه آسانسور (متناسب به نوع جک و سیستم حرکت کابین )باید از شرکتهای معتبر آسانسور اخذ شود.
انتخاب اجزا سیستم هیدرولیکی :
اطاعاتی را که جهت تعیین مشخصات فنی جک و مجموع سیستم پاور یونیت یک آسانسور هیدرولیکی مورد نیاز می باشد عبارتند از:
- ظرفیت آسانسور
- وزن کلی کابین به همراه نگهدارنده آن
- وزن فلکه هرزگرد و سیم بکسل ها
- طول مسیر حرکت
- فاصله بین محور فلکه هرزگرد و محل نگهدارنده آن بر روی جک
- نوع سیستم تعلیق
- سرعت کابین
- فرکانس و ولتاژ موتور
- ولتاژ بوبین شیرهای کنترل
- نوع استارت موتور شامل ستاره ,مثلث
- قطر و طول پیستون و سیلندر مورد نیاز
- طول حرکت جک
مشخصات عمومی آسانسور های HOME LIFT
- جک به صورت تلسکوپی مستقیم کناری
- حداکثر تراول 2/4 متر
- سرعت حرکت در یک سرعته حداکثر 15/ 0متر بر ثانیه
- سرعت حرکت در دو سرعته حداکثر 25/متر بر ثانیه
- ظرفیت کابین حداکثر 500کیلو گرم
- نیاز به چاله ندارد
- پاور یونیت نیاز به سه فاز نداشته و با برق 220ولت راه اندازی می گردد.
ان شالله که مطالب فوق که توسط تیم مدیریتی و تیم فنی شرکت الماس آسانسور تهیه شده است مورد توجه شما واقع شده باشد...
از طریق راه های زیر می توانید با ما در ارتباط باشید :
09123136762 - 09120310467 - 02122277209 - 02122224106🌹 در خدمت شما همراهان گرامی هستیم🌹